За седем години здравните медиатори у нас са се увеличили с повече от 100%, а болничните аниматори са върнали усмивките на повече от 11 600 деца за 5 години. Това сочат резултатите от реализацията на два от проектите, част от корпоративната социална отговорност на фармацевтичната компания „ГлаксоСмитКлайн“ (GSK) България - „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ и „Приказки без край“. Те бяха представени вчера в резиденцията на Британското посолство и в присъствието на посланик Ема Хопкинс.
GSK България подкрепя проекта на Националната мрежа на здравните медиатори „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ през 2010 г. За 7 години броят на обучените и практикуващи здравни медиатори се увеличават от 105 на 215. Общините, които се присъединяват към инициативата стават 113 от 53. През 2010 г. „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ се реализира само в България, а към днешна дата тя е мултиплицирана в още 4 европейски държави – Унгария, Сърбия, Румъния и Словакия.
Проектът „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ подобрява достъпа до медицински грижи на хора от ромските общности. Здравните медиатори се явяват свързващо звено между общопрактикуващите лекари, регионалните здравни инспекции, общините и хората от труднодостъпните райони. Чрез проектът се постига подобряване на здравната култура и хигиенните навици на децата и техните родители.
Началото на Националната инициатива за подобряване на болничния престой на децата „Приказки без край“ е поставено през месец ноември 2012 г. като част от програмата за социална отговорност на GSK България и „Panadol Baby“. Тя се реализира с подкрепата на Българска педиатрична асоциация. За 5 години аниматорската програма е покрила детските клиники на 14 болници в София, Пловдив, Варна, Плевен и Русе. До този момент аниматорите са направили над 3000 посещения и са достигнали до повече от 11 600 деца. Целта на „Приказки без край“ е хоспитализираните деца да се възстановят по-бързо в стресиращата болнична среда чрез четене, музика, театър и празненства. Едновременно с това инициативата позволява да се засили емоционалната връзка между децата, родителите и лекарите.
„Тези два проекта са насочени към подобряване на общото здравно състояние в страната, а напредъка, който бележат е изключителен“, каза генералният директор на GSK България Николаос Ксидиас.
Сали Стори, вицепрезидент на GSK и директор на клъстера за Югоизточна Европа, разказа за опита на компанията на глобално ниво. Като научно ориентирана компания, само през 2016 г. GSK е инвестирала 3.6 млрд. лири за научноизследователска и развойна дейност. Изследванията й са фокусирани в областта на респиратория, ХИВ и инфекциозни заболявания, имуновъзпаления, онкология и редки болести.
“Днес все още има милиони хора без достъп до основни здравни грижи, хиляди заболявания без адекватно лечение и милиони хора, които страдат от хронични заболявания. В GSK искаме да променим това. Искаме да помогнем на хората да правят повече, да се чувстват по-добре, да живеят по-дълго”, каза Сали Стори.
Компанията е част и от иновативно глобално партньорство с организацията Save the Children, насочено към постигне на трайна промяна за най-уязвимите деца в света и спасяването на живота на 1 млн. деца.