Светът не може без три букви. Но азбуката може.
Доказва го международна кампания, в чиято основа са буквите, от които се образуват кръвните групи – А, В и О. Без тях човечеството просто няма да съществува, но четенето и смисълът в думите ще си останат същите. Затова е по-добре да липсват в азбуката, отколкото в кръвните центрове, е основната идея на инициативата.
В знак на подкрепа световни гиганти като Google, McDonalds, Microsoft и Tesco премахват трите букви от своите лога, а странните на пръв поглед надписи се появяват дори в новинарските емисии на някои телевизии. В инициативата се включват също държавни институции, благотворителни организации и дори граждани с профилите си във Фейсбук.
Кампанията с хаштаг #MissingType е организирана от британската компания NHS Blood and Transplant, която обслужва националната здравна служба на страната и осигурява кръв за английските болници. Основната й цел е да повиши информираността за кръводаряването в британската Седмица на кръводаряването, но инициативата бързо напуска границите на страната.
Провежда се от 16-ти до 21-ви август в 21 държави и обединява 25 кръвни служби от присъединилите се държави, включително от САЩ, Австралия, Сингапур, Южна Африка, Ирландия и Канада.
Официалното видео на кампанията можете да гледате ТУК.