Още статии
по темата
Касае ли се за болно дете или възрастни хора със здравословни проблеми, българинът е най-щедър и е склонен да дарява собствени средства. Това показват резултатите от годишните кампании на български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността в България, които публично отчетоха постиженията на DMS платформата през 2015 година.
За последните 12 месеца през единния дарителски номер 17 777 са постъпили близо 1 млн. лв., а доверието в платформата непрекъснато расте, отбелязват организаторите.
„За тези години DMS се превърна в знак за доверие. Нашите наблюдения са, че дори когато кампаниите имат свой сайт и дарителска сметка, хората проверяват дали ги има в сайта на DMS. За тях това означава, че са минали сериозна проверка и че може да им се вярва“, отбелязва изпълнителният директор на Фондация „Помощ за благотворителността в България“ Елица Баракова.
Една от кампаниите с най-голям ефект, е DMS NEDONOSENI, благодарение на която бе закупен високоспециализиран апарат за азотен окис за най-голямата неонатологична клиника в „Майчин дом” в София. Апаратът помага за спасяването на недоносени деца, които са в много тежко състояние след раждането и не успяват да дишат сами, както и за предотвратяване на бъдещи усложнения.
"Очакваме главоломно увеличаване на кампаниите за лечение на деца", прогнозира и директорът на Български дарителски форум Красимира Величкова, която е и член на Обществения съвет към Фонда за лечение на деца, по повод последните събития във ведомствената структура.
По думите й това ще върне страната поне 10 години назад, когато не държавата, а дарителите са се грижели за лечението на подрастващите.
По данни на двете организации дарителският номер 17 777 получава над 2 400 sms-а дневно, като за цялата 2015-а са повече от 926 хиляди. От старта на платформата до края на декември миналата година през нея са били реализирани 633 кампании, а набраните средства са 5 894 829 лева.