Още статии
по темата
Над 700 ученици от цялата страна са обхванати за една година в кампанията „ШОФИРАНЕ = ОТГОВОРНОСТ“. Тя е насочени към повишаване информираността на младите хора и бъдещи шофьори за опасностите от шофирането в нетрезво състояние.
Програмата е разработена от компанията Перно Рикар България в отговор на един от поетите от алкохолната индустрия ангажименти към Световната здравна организация (СЗО) за ограничаване на шофирането в нетрезво състояние.
„ШОФИРАНЕ = ОТГОВОРНОСТ“ стартира за пръв път през учебната 2015/2016 г. и за една година обхвана ученици от 11-и и 12-и клас от 13 училища в 13 града на страната. Атрактивната методика и нестандартен подход в обучението предизвиква все по-голям интерес от учебните заведения и през настоящата учебна година, отчитат организаторите.
Програмата е изградена от няколко основни компонента и включва късометражен игрален филм, комикс и информационна уеб платформа – www.karaiotgovorno.com. Специален наръчник на преподавателя служи за улеснение при провеждането на „Час на класа“ и организирането на лекция, посветена на безопасното шофиране.
Лице на кампанията е актьорът Александър Сано, който често изненадва учениците в класните стаи по време на урока за отговорното шофиране.
Партньори на „ШОФИРАНЕ = ОТГОВОРНОСТ“ са Пътна полиция, Съюза на българските автомобилисти, спиритсБългария, Асоциация „Родители“, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Фондация „Пайдея“ и „Заедно в час“.
Медиен партньор на кампанията е Redmedia.