При смяна на личен лекар пациенти не могат да получат лекарствата си по Здравна каса, докато реално не бъдат вписани в системата при новия. За това сигнализира пред НЗОК пациентка, пише в днешния си брой в. "Телеграф". По думите й заради такъв казус не е имала достъп до медицинска помощ 50 дни.
„Плащам осигуровки, що за безобразие", пише жената.
Според д-р Георги Миндов наистина такъв проблем съществува, защото нещата не са регулирани технически. Така според действащата наредба достъпът до новия лекар влиза в сила в деня от избора на пациента, но реално формулярите се обработват на следващия месец.
„През това време аз не мога да изпиша необходимите лекарства на пациента, защото той трябва да се води в моята листа. Само че системата не ме допуска, за да няма дублаж. Мога единствено да издам направление и да назнача изследвания", обясни общопрактикуващият лекар пред „Телеграф".
По думите му този пропуск трябва да се регулира в новия рамков договор, тъй като темата е била обсъждана.
„Имах случай на онкоболна жена, която сменяше лекар през декември. Януари още не можех да я впиша в пациентската си листа и нямаше как да й изпиша лекарства. Затова бих посъветвал хората в такива случаи да се върнат при стария си личен лекар, докато промяната е факт. Само че повечето не искат да го правят. Затова е важно още когато формулярите се подадат в системата, пациентът да бъде вписан в листата на новото джипи", каза д-р Миндов.
Пълният текст четете в днешния брой на в. "Телеграф".