Още статии
по темата
За засилване на социалната роля на фармацевтите през следващите 10 години, призова председателят на Български фармацевтичен съюз (БФС) проф. Асена Стоименова по време на Седмия национален бизнес форум фарма Бъдещето на здравната система – Хоризонт 2030“, който се организира от сп. „Мениджър“ и е под патронажа на Комисията по здравеопазването към 44-то Народно събрание. Тя подчерта, че БФС е за устойчивост на системата. „Не сме за революция, но разчитаме на еволюция. Ще очакваме в сътрудничество с БЛС и институциите да видим българският фармацевт в тази по-социална роля. Аптеката се възприема като търговски обект, но фармацевтичната функция е социална“, обясни Стоименова.
По думите й страната ни трябва да започне да мисли в посока на това с помощта на фармацевтите да се анализира как се приемат лекарствата, рационална ли е лекарствената употреба, как се отразява на пациентите и др.
„Където е засилена ролята на фармацевтите, разходите могат да се намалят с 20-30%. На там трябва да се насочим в следващите 10 години“, каза Стоименова и допълни, че трябва да се работи върху въвеждането на електронната рецепта.
Веднага след това председателят на парламентарната здравна комисия д-р Даниела Дариткова каза, че има уверението на здравно министерство, че до края на годината електронната рецепта ще е факт.
Председателят на Български лекарски съюз (БЛС) д-р Иван Маджаров бе категоричен, че през следващите 10 години в основата на дейността на съсловната организация трябва да е насочена към продължаващото обучение на медиците и допълнителните квалификации. Причината – лекарят се е превърнал в посредник между иновациите, индустрията, новите технологии и пациентите.
Адвокат Андрей Дамянов от Националната пациентска организация (НПО) допълни, че след 30 години очаква да видим съвременно здравеопазване, в което пациентът е в центъра на системата, т.е. да бъде поет от здравната система така че да бъде решен неговият проблем.
Форумът се организира с подкрепата на GlaxoSmithKline, Astellas, Sanofi. Комуникационен партньор е PR Play, а медийни партньори са БТА, bTV, Dir.bg, Redmedia.bg.