Новини - България

Повече от 7 млн. лв. са дарени чрез DMS за 10 години
Прочетена: 89 пъти

За 10-те години от създаването на Единния дарителски номер в България DMS са изпратени близо 7,5 млн. дарителски SMS-а. Така са набрани над 7 млн. лв. в подкрепа на около 700 различни каузи. Това отчетоха по повод годишнината организаторите Фондация BCause и Български дарителски форум и техните партньори Telenor, VIVACOM, Mtel, ОББ, Epay и Тераком. Проектът DMS е замислен като система, която едновременно улеснява дарителите и дава шанс на каузите, за които те даряват, като предлага достъп на хора и организации до единен номер при общи условия и единна цена за SMS. Неговият старт е поставен през май 2007 г. с 4 кампании. Към момента активните кампании са 92.

„Преди 10 години ние фондация BCausе, тогава „Помощ за благотворителността“, и Българският дарителски форум потърсихме начин дарителският sms да стане достъпен в България. Теленор, Мтел, Виваком, много ви благодаря, защото без вас нямаше да се случи началото. Преди 10 години в България имаше 5-6 кампании годишнo. Днес, благодарение на DMS 17777, милиони хора в България могат да подкрепят каузите, които са важни за тях, и стотици кампании да се обърнат към потенциалните си дарители, каза Елица Баракова, изпълнителен директор на фондация BCause

Според проучване на Алфа рисърч, направено по поръчка на Български дарителски форум, близо 78% от хората, дарили през 2016 г., са използвали като дарение именно SMS. Дарителството със SMS-и продължава да е предпочитаният начин за подкрепа на каузите в DMS – 85% от общата сума за 2016 г. (976 720 лв.) е от благотворителни SMS-и,  съответно делът на онлайн даренията е 15%. Запазва се положителната тенденция от 2015 г. да се увеличава ръстът на онлайн даренията. Увеличава се и броят на дарителите, пожелали да сключат договор за дарение и да получат удостоверение за направените дарения. За 2016 г. са сключени 74 индивидуални договора за направени онлайн дарения за обща сума от 26 386 лв.

 

Все още дарителите избрали DMS даряват приоритетно за деца и възрастни, които се нуждаят от лечение, но с годините и с въвеждането на новите онлайн механизми нараства и броят на редовните дарители за каузи на организации. Обичайно в годините броят на SMS-ите се увеличава или при много силни и емоционални кампании за лечение на деца и млади хора или при хуманитарни бедствия и кризи, които мобилизират силна дарителска подкрепа.

 

Сред кампаниите, които набират средства за каузи на организации, има много разнообразни като цели – за закупуването на ръчни термокамери, с чиято помощ могат да бъдат наблюдавани големи територии, за да се предпазят от бракониерски набези, през кампании в подкрепа на бездомни животни, за обновяване на интериора на детското отделение на болница „Пирогов“, възстановяване на параклиси и храмове, подкрепа под различна форма за деца в неравностойно положение и др.





Коментари

април 2024

ПВСЧПСН
     

Събития

Няма събития