Стартира Chivas Venture 2019 - глобалния конкурс, който за 5-и пореден сезон предоставя безвъзмездно финансиране от $1 млн. за най-добрите социални стартъпи от цял свят.
Chivas Venture осигурява международна платформа, предназначена за иновативни предприятия, които чрез своите бизнес практики спомагат за решаването на редица социални и екологични проблеми. Всеки желаещ вече може да кандидатства и да попълни своята заявка за участие в надпреварата. От началото на състезанието през 2014 г., организациите, подкрепяни от Chivas Venture, са допринесли за по-добър живот на повече от 1 милион души в над 40 страни на шест континента.
Този сезон кампанията в България ще премине под знака на силата на човешката воля и желанието за промяна като противовес на всеобщото мрънкане. Конкурсът търси активните, можещите и мислещите, онези, които действат в името на всички нас. Основен инструмент на кампанията е въздействащо видео, което представя първата ария, посветена на социалните предприемачи – възпяти с музиката от операта „Кармен“ на Жорж Бизе. Гласовете са на световно известни български оперни певци, а главните роли в клипа се изпълняват от самите социални предприемачи, участвали в предишни издания на Chivas Venture България.
„В България мрънкането се е превърнало във фон на ежедневието ни. Накъдето и да се обърнем, чуваме как "нищо не става в тая държава". Истината е, че много неща се случват в тая държава, но обществото просто не знае за тях. Ето защо тази година решихме да разкажем на всички за тези проекти, представяйки "Хора на действието" - социалните предприемачи, които ежедневно доказват, че в България също могат да се случват невероятни неща.“ – споделят организаторите на проекта.
Ричард Блек, глобален маркетинг директор на Chivas, заявява:
"В Chivas Regal вярваме, че блендът винаги е по-добрият вариант - в живота, бизнеса и скоча. И 100-те финалисти, които подкрепихме до момента, доказаха това. Те откриха правилната комбинация между печалбата и волята да търсят смисъла отвъд финансовите измерения в своите начинания. Благодарение на конкурса финалистите спасяват 8 милиона дървета от обезлесяване, осигуряват 24 милиона литра безопасна питейна вода за нуждаещите се и финансират 75 000 дни обучение за жени и момичета - и това са само няколко примера. Chivas Venture продължава да има глобално въздействие и ние се гордеем, че инвестираме още $1 милион за 2019 г."
Кандидатите във всяка от 20-те държави-участници ще се състезават на местно ниво, като победителят измежду тях ще участва в специална акселераторска програма в Обединеното кралство, която ще усъвършенства техните бизнес умения.
Първите $100 000 от наградния фонд тази година ще бъдат определени посредством онлайн гласуване в рамките на три седмици. Кулминацията ще се състои в поредица от оспорвани презентационни сесии по време на глобалния финал в Европа, където финалистите ще се борят за останалата част от мечтаните $1 млн.
През 2018 г. новаторската компания за кафе "Change Please", която помага на бездомните по улиците, събра най-много средства. След като спечели $350 000, основателят й Кемал Езал осигури 2000 квадратни метра за академия, в която бездомници ще бъдат обучавани за баристи.
Повече иннформация за Chivas Venture 2019 може да се намери ТУК.