Информационна кампания за борба с рак на гърдата и рак на яйчниците стартира през октомври 2022 г. Организатори на инициативата са Фондация „Една от 8“ и АстраЗенека България с подкрепата на Магазини Mania. Партньори в кампанията са Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ) и дизайнерът Вяра Ценева.
В рамките на кампанията организаторите питат дамите: „Обичаш ли себе си?“. Целта е да провокират и насочат тяхното внимание към важността от редовни прегледи при общопрактикуващ лекар, гинеколог и мамолог. Профилактиката е единственият и най-сигурен начин за ранна диагностика, когато лечението може да бъде максимално ефективно, казват организаторите на кампанията.
„Щастлива съм, че и през този октомври „Една от 8“ ще реализира такава провокативна кампания и че Магазини Mania са наш дългогодишен партньор. Безкрайно им благодарим, че прегърнаха идеята. До края на октомври в над 400 пробни на магазини Mania в 20 града в цялата страна, дамите ще се изправят пред интересно предизвикателство. Оглеждайки се в огледалото, докато избират своя тоалет, те ще виждат стикер с QR код. При сканирането му ще научат колко често и на какви прегледи трябва да ходят, за да са сигурни, че полагат необходимите грижи за себе си. Зад кампанията застават Националното сдружение на общопрактикуващите лекари и дизайнерът Вяра Ценева, която подготви уникално бижу, което ще се продава с благотворителна цел“, каза Гергана Богданова, управител на Фондация „Една от 8“.
Доц. д-р Любомир Киров, председател на УС на НСОПЛБ призова дамите всяка година да посещават личния си лекар за профилактичен преглед. Той допълни:
„Ползвайте възможностите, които системата осигурява за ехо и мамографии. Правете и редовно самопрофилактика. Когато това се превърне в рутинна практика, шансовете да се предотвратят по-сериозни усложнения своевременно, се увеличават.“
Челистина Маринова, представител на магазини „Mania“ – една от водещите франчайз вериги за дрехи втора употреба и нови outlet дрехи и обувки в България каза, че:
„За поредна година компанията е прегърнала каузата на фондацията „Една от 8“. Благодарни сме, че отново разгръщаме кампанията заедно, тъй като ние припознаваме тяхната мисия. В рамките на месеца, в пробните на нашите магазини, клиентите ни ще намерят материал с полезна информация за важността на профилактичните прегледи. Разгръщаме кампанията и на нашия сайт. Сигурни сме, че заедно ще провокираме дамите да обърнат внимание на тяхното собствено здраве.“
Дизайнерът Вяра Ценева ще се включи активно в кампанията, като изработи тематично бижу, което се продава с благотворителна цел и 50% от направените продажби до края на октомври ще дари на фондация „Една от 8“.
Дамите могат да получат и допълнителна информация за профилактиката, симптоматиката и лечението на рака на гърдата и рака на яйчниците под формата на видеа с водещи специалисти. Те са достъпни в You Tube канала на Една от 8 и интернет портала www.azcare.bg.
Ракът на гърдата е най-честото онкологично заболяване при жените в световен мащаб, с тенденция за увеличаване на новите случаи с 40% към 2040 г. В България всяка година се диагностицират над 4000 жени. Ракът на яйчниците е 7-то най-разпространено онкологично заболяване сред жените в световен мащаб и е на 6-то място сред онкологичните заболявания в България с около 800 нови случая на година.