Новини - Свят

GlaxoSmithKline оглави класацията на сп. Fortune “Change the world”
Прочетена: 492 пъти

През 2015 година сп. Fortune поставя началото на нов проект – класация на компании от цял свят, чиято корпоративна стратегия за растеж и печалба е свързана с разрешаването на някои от най-значимите социални и екологични проблеми в света.

 

На 18 август 2016 г. списанието публикува второто издание на класацията Change the World, в която тази година на първо място е поставена англо-американскатa научноизследователска фармацевтична компания GlaxoSmithKline (GSK).

 

Класацията включва 50 дружества от различни икономически сектори. Подбрани са компании, които оказват положително социално влияние чрез осъществяването на дейности, част от тяхната корпоративната бизнес стратегия. При оценяването екипът на сп. Fortune се ръководи от три основни фактора - измерим социален ефект, постигнати бизнес резултати и степен на иновации.

Главният изпълнителен директор на GSK Сър Андрю Уити казва: „GSK съществува от 300 години. Не преставаме да мислим как да бъдем успешни не само в следващите една или две години, а в следващите 10, 15, 20, 30, 40”. В краткосрочен план нещата изглеждат добре: приходите на GSK са нараснали с 4% през второто тримесечие на 2016 г., като продажбите на нови продукти надминават 1,5 милиарда долара за първи път.

В десетки от най-слаборазвитите страни в света GSK реинвестира 20% от печалбите си в обучение на здравни работници и изграждане на медицинска инфраструктура. Например, чрез партньорството си с неправителствената организация “Save the Children”, фармацевтичната компания обучава местните жители да поставят правилно ваксини и да проследяват състояния като недохранване. През последните три десетилетия GSK разработва още ваксина срещу малария и си партнира с правителството на Ботсвана за разработване на програма за лечение на ХИВ.

 

Цялата класация можете да видите ТУК.

 





Коментари