Още статии
по темата
Д-р Кейт О’Нийл има над 25 г. опит в сферата на здравеопазването като вицепрезидент в iCareQuality.us. През последните 6г. тя работи като клиничен експерт в партньорство с инженери и специалисти по информатика върху създаването на нови програми, развиване на проекти и въвеждането на ситеми в лаборатории за пациентска безопасност във Филаделфия и Торонто. Освен това д-р О’Нийл има над 20г. клинична практика като лекар в спешно отделение, автор е на книгата „Протоколи за триаж в педиатрията“, създава и първата клинична скала за измерване на умения, компетенции и представяне на медицинските сестри.
В "Сeдмицата на пациентската безопасност" (12-18 март) д-р О'Нийл е гост в блога на специалиста по медицинско право Мария Шаркова, която популяризира темата в България.
Redmedia e медиен партньор на нейната инициатива.
Колко важна е комуникацията, за да осигурим безопасност за пациента? Какво трябва да направим, за да подобрим комуникацията между пациенти и лекари, както и комуникацията между членовете на персонала?
- Важна е информацията в реално време: табла с информация в реално време, комуникация в реално време, предаване на смените и задачите в реално време и средства за проследяване в реално време на тази информация.
Също както контрола на въздушния трафик. Хартията и факс машините са стари и износени. Ние трябва да интегрираме системи за комуникация, за да може безпрепятствено да пренасяме медицинска информация чрез нaшите пръсти по клавиатурата или екрана, за да редуцираме грешките и да подобрим ефикасността на медицинската грижа.
Как технологиите помагат да подобрим пациентската безопасност?
- Технологиите могат да бъдат едновременно благословия и проклятие. Ние се нуждаем от смарт телефони, за да бъдем умни (smart), а не, за да ги използваме като „глупави телефони“, които персоналът не може да ползва в болнични условия. Помислете за Сири или Алекса с изкуствен интелект. Колко пъти на ден вие ползвате гугъл или youtube видеа, за да проверите как се прави нещо? Ние трябва да вярваме на IT експертите и екипите, които работят на първа линия да използват технологиите на работното място, което е безопасно защитено в рамките на технологична платформа, за да доставят ключова информация „къде и кога“, от която ние се нуждаем най-много точно до леглото на пациента.
Технологиите, които са използвани по подходящ начин, след като бъдат тествани и със съответните защити, могат да подобрят ефикасността и ефекта от лечението, както и да намалят излишните дейности и подобрят работния процес.
В същото време обаче, има и много предизвикателства: повишаващи се разходи, пробив в сигурността, невъзможност за споделяне на информация с други изпълнителни на медицинска помощ, информацията може да бъде заключена и да се наложи повтаряне на дейности и изследвания, което увеличава разходите и забавя медицинската помощ. Персоналът понякога се оказва затрупан с технологична дейност с притеснения за валидността на данните, за да успее реално да запише и нанесе „истината“ за оказаната медицинска помощ.
Можете ли да ни разкажете за някои добри практики, които сте въвели с вашия екип? Можем ли и ние да ги въведем тук?
- Абсолютно. Технологията е универсална и същата методология се прилага в Щатите, Канада и дори България. Целта е да пренесем най-добрите практики край леглото на пациента, така че екипите от лекари и сестри да разполагат с важна информация, ТОЧНО НАВРЕМЕ, на точното място. Това са всички тези малки моменти, в които ние можем да учим. Както ние знаем, има много добри практики, публикувани от Агенцията за проучвания и качество в здравеопазването и други организации-ние просто трябва да ползваме технологиите, за да дадем възможност да персонала да ги въведе. Например моят екип изгради в Торонто мобилна платформа, която да пренесе добрите практики близо до пациента и да измери ангажираността на изпълнителите на медицинска помощ в отделните звена, за да редуцира възможните нежелани събития.
Цялото интервю с д-р Кейт О’Нийл можете да прочетете в блога на специалиста по медицинско право Мария Шаркова ТУК.