Новини - България

Безплатен телефон ще помага на пациенти с хронични заболявания в условията на COVID-19
Прочетена: 122 пъти
Снимка: НПО

Информационна линия в помощ на пациентите с хронични заболявания стартира от днес и ще бъде на разположение на нуждаещите се всеки работен ден от 09:00 до 18:00 ч. Тя е създадена от Националната пациентска организация (НПО), с подкрепата на VIVACOM.

 

На номер 0800 14 515 пациенти с хронични заболявания ще имат възможност да получат информация от специалисти в ендокринологията, кардиологията, онкологията, инфекциозните болести и др.  Нуждаещите се могат да се свържат чрез телефона и с психолог, с когото да обсъдят тревожността или притесненията си в извънредната ситуация. Линията не обслужва спешни състояния, уточняват от Националната пациентска организация.

 

Благодарение на партньорството с VIVACOM, телефонните консултации са безплатни за пациенти до края на май 2020 г. За пациенти, за които е необходима консултация по документи или преглед на резултати от изследвания, НПО осигурява възможност за пряка връзка с лекарите във виртуален здравен кабинет, предоставен от Medcare.bg. Информационната линия гарантира достъпа до здравна информация и навременно информиране на хората с хронични заболявания в условията на извънредно положение, без да отменя консултацията с техния лекуващ лекар. Повече информация за специалистите, които приемат обажданията, може да бъде получена на информационния портал на НПО за пациенти в условия на COVID – www.covid.npo.bg.

 

Откриването на горещата телефонна линия 0800 14 515 е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества работят по пакет от предложения, които да улеснят дигиталното здравеопазване, както и да гарантират достъпа до здравни грижи дистанционно за заболяванията, при които това е възможно, съобщават от организацията.





Коментари

март 2024

ПВСЧПСН
    

Събития

Няма събития