АстраЗенека България стартира социална кампания под надслов „МОЖЕЩИТЕ / Разкрий силата си“, която ще се фокусира върху превенцията от тютюнопушенето сред учениците на възраст между 12-16 години, определяна като ключов период за съзряването на младите хора и формирането на изборите и навиците им.
Целта на кампанията е да повиши информираността за вредите от тютюнопушенето сред младите хора, като засили ангажираността на родителите, учителите и учениците по темата за сформирането на навика, който след време може да доведе до възникването на хронични заболявания, повлияващи качеството на живот. Инициативата цели и да създаде среда на подкрепящи възрастни, които в своето общуване с децата им помагат да се замислят за модела на своето поведение.
Кампанията ще продължи три години в опит да постигне устойчивост и значими резултати по промяна на статистиката на СЗО, в която българските ученици са на челни места по ранни опити за употреба на тютюн в Европа.
Програмата „МОЖЕЩИТЕ / Разкрий силата си“ е част от глобалната инициатива на АстраЗенека “Young Health Programme”, насочена към превенция и ограничаване на хроничните заболявания сред младите хора по света. Платформата се ражда преди 10 години и вече обхваща над 30 държави, сред които е и България. От създаването си до днес, YHP достига над 3 млн. младежи, включва 5000 доброволци, а над 20 000 са обучените здравни работници.
Изпълнителният директор на АстраЗенека България, Зоя Паунова коментира:
"Верният път е превенцията, която може да бъде постигната само с общи усилия и съдържателна, навременна комуникация с младите хора. Те се нуждаят повече от всякога от поле за изява, в което да направят правилния избор, да разкрият своя потенциал и да го превърнат в сила. „МОЖЕЩИТЕ / Разкрий силата си“ ще покаже на всички млади хора, че могат да бъдат супергерои. За целта ще ги срещнем с талантливите, смелите, работливите, онези мечтатели, които търсят верния път и вярват в своите възможности."