Бранд №1 в света при простуда и грип - Vicks, навлиза на българския пазар чрез „Актавис“, компания на „Тева“. У нас марката ще присъства с три от продуктите си, насочени срещу различни симптоми на простуда и грип - Викс АнтиГрип Комплекс, Викс АнтиГрип Макс и Викс Синекс.
Характеристиките на трите медикамента разясни на специално събитие днес проф. Георги Момеков - председател на Българското научно дружество по фармация и преподавател в катедра „Фармакология, фармакотерапия и токсикология” при Фармацевтичен факултет на Медицински университет – София. Първият продукт е топла напитка, която облекчава симптомите на простуда и грип, включително кашлица. Вторият - е предназначен за облекчаване на 5 симптома на простуда и грип, сред които повишена температура, главоболие, болки в тялото, болки в гърло, запушен нос. Третият продукт е спрей за нос, който отпушва носа до 5 минути от приложението, а ефектът му продължава до 12 часа. Интересното е, че спреят съдържа сух екстракт от алое вера, ментол и евкалипт, комбинацията, от които носи успокояващ и освежаващ ефект.
Специалистът по УНГ проф. Диана Попова от УМБАЛ „Царица Йонна – ИСУЛ“ и председател на Асоциацията на лекарите по оториноларингология съобщи, че възрастните прекарват средно от 2 до 5 настинки в годината, а децата - до 10. По думите й над 200 вида вируса ни атакуват постоянно, като само риновирусът има над 10 щама, които са отговорни за 30-50% от простудните заболявания. Над 85% от простудните заболявания пък са придружени със запушен нос. Специалистът препоръча при симптоми на настинка да се взимат незабавни мерки, за да не се стига до усложнения.
„Не трябва да забравяме, че зад вирусите дебнат бактериите и навременното лекуване на вирусната инфекция ще ни предпази от следващи усложнения“, каза тя.
Изпълнителният директор на „Актавис“, компания на „Тева“, Николай Хаджидончев определи навлизането на бранда Vicks у нас като поредния успех за компанията, за който мечтае от 5 години. Той обяви, че предстои на българския пазар скоро да бъдат пуснати медикамент в последна фаза на клинични проучвания за пациенти с рядкото заболяване Хънтингтън, както и терапии срещу болка и мигрена.
Хаджидончев отбеляза, че „Актавис“ е генерична компания №1 в света, попада в топ 3 на 40 пазара, №1 е в ОТС сегмента (бел. ред. – лекарства без рецепта) и на второ място в областта на хранителните добавки. Копанията има в портфолиото си 430 продукта, като 365 от тях са лекарства по лекарско предписание, 48 се продават без рецепта, а 17 са хранителни добавки. Данните сочат, че годишните продажби на компанията се изразяват в 37,7 млн. опаковки лекарства.