Медицина на бъдещето -

Учени: Чревен фермент превръща клетките в ракови
Снимка: Pixabay.com

Учени от Копенхагенския университет свързват развитието на онкологичните заболявания с намиращ се в тъканите на дебелото черво фермент GalNAc-T6. Резултатите от проучването са публикувани в списание Journal of Biological Chemistry, съобщава БГНЕС. Данните сочат, че ферментът отсъства в здравите тъкани, но в голямо количество се открива в клетките на раковите образувания.

Учените обясняват, че ферментът GalNAc-T6 стартира процеса на превръщане на здравите клетки в организма в ракови като присъединява захарните молекули с определени белтъци. Това на свой ред изменя структурата на клетките и предизвиква слепването им. Клетките с гликозилирани белтъци, към които се присъединяват остатъците от захарите, започват да се развиват като ракови.

Предстои да се изясни точно по какъв път присъединяването на захарните молекули към определени белтъци допринася за аномалното развитие на клетките на организма. Учените се надяват, че разбирането на механизма на гликолизирането в раковите клетки ще допринесе за появяването на по-ефективни начини за диагностициране и лечение на рака.