Новини - България

Онлайн платформа ще събира жалбите на пациенти
Прочетена: 264 пъти

"Здравен отзив", www.zdravenotziv.bg, е името на най-новата интернет платформа, която ще събира на едно място оплакванията на пациентите в страната. Всеки, който смята, че не е бил обслужен според стандартите в лечебните заведения или е заплатил за терапията си неправомерно, ще има право да подаде онлайн жалба до компетентните институции.

 

Сайтът е създаден от Националната пациентска организация (НПО) с идеята да подобри медицинското обслужване в цялата страна. В него ще се събират също сигнали за лекарски грешки, отказан достъп до лечение, закъснели линейки и прочие.

"Сигналът се получава онлайн, след което се обработва и се насочва към съответната институция, която може да го провери и вземе отношение по него. А човекът, който го е подал ще може да следи движението на сигнала чрез код за достъп, който получава", обясни д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО.

Движението на сигналите ще бъде публично, но без да се разкриват личните данни на подателя. Здравните власти също ще имат достъп до системата, за да виждат сигналите.

 

Освен жалби в сайта ще се качват и положителни отзиви на пациентите към лекари и болници, допълни д-р Хасърджиев. Платформата може да послужи и като ориентир за състоянието на системата. В нея ще се отговаря и на въпроси на пациенти от квалифицирани експерти.

"Покрай всички разговори и разправии за пари, забравихме за качеството", подчерта д-р Хасърджиев.

По думите му у нас правата на пациентите масово се нарушават, защото липсва не само информация за правата на пациентите по време на лечение, но и какви обезщетения ни се полагат в случай на неблагополучие.

 

Според Евростат, България е на 31-о място (от 35 страни) по удовлетвореност на пациентите от обслужването в болниците. След нас са само Румъния, Албания, Полша и Черна гора.





Коментари

април 2020

ПВСЧПСН
  
   

Събития

Няма събития