Новини - България

Онлайн платформа ще събира сигналите на недоволни пациенти
Прочетена: 682 пъти

"Здравен отзив" ще е името на сайта, на който съвсем скоро всички недоволни от здравните услуги пациенти ще могат да подават анонимно своите сигнали. Всеки, който е станал свидетел на нарушение или пък е станал жертва на непрофесионално отношение, ще може свободно да се оплаче онлайн, съобщават организаторте. 

 

Платформата ще се поддържа от Националната пациентска организация (НПО), а потребителите ще получават специален код, с който да проследяват докъде е стигнала проверката по случая им. Сигналите ще се изпращат до всички компетентни органи и дори до прокуратурата, ако случаят го изисква. Резултатите от проверките ще се оповестяват публично, но без да се издават имената и личните данни на пациентите.

"Ще се опитаме непроверени информации да не се появяват в публичното пространство, защото вероятно ще има и недоброжелатели, които ще искат да наклеветят свои колеги и или конкурентни лечебни заведения", коментира пред bTV председателят на НПО д-р Станимир Хасърджиев.

По думите му обаче всички реални нарушители ще бъдат принудени да понесат по един или друг начин своята отговорност. В случай, че платформата засече системни злоупотреби от едни и същи лечебни заведения, информацията за тях ще бъде изпращана до Национаната здравноосигурителна каса (НЗОК), която от своя страна ще преценява дали да прекрати договора си със съответната болница.

 

В бъдеще е планирано сайтът да разполага и с мобилно приложение, за да е още по-лесно подаването на сигнали, дори докато пациентът е още в болницата. Онлайн ще се предлагат също и консултации в случаите, когато хората срещат трудности при сблъсъка си със здравната система.

 

По данни на Националната пациентска организация българите най-често се оплакват от грубо отношение, липса на информация, доплащане за лечение в болниците и съмнения за лекарски грешки.





Коментари

август 2017

ПВСЧПСН
 
   

Събития

Няма събития