Новини - България

НЗОК консултирала над 24 хил. души през 2017 г.
Прочетена: 78 пъти
Снимка: Pixabay.com

Експертите от отдел „Информационен център” на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) са направили през 2017 г. 14 579 телефонни консултации - на „горещия телефон” 0800 14 800, и над 6920 телефонни консултации - на стационарните телефони за информация. Гражданите търсят разнообразна по характер информация по въпроси на здравното осигуряване и на здравеопазването изобщо, независимо от конкретния обхват на компетенциите на НЗОК. За миналата 2017 г. във фонда са постъпили он лайн и 1910 въпроса, на които експертите са отговорили в рамките на срока от 5 дни. Приемната на касата в столичния кв. „Лозенец“ (ул. „Любата“ №15) пък е посетена от 965 здравноосигурени граждани.

 

***

Преди 15 години, през януари 2003 година, в сътрудничество с Американската агенция за международно развитие (USAID), по проект „Подкрепа в здравния сектор” Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) надгради отдел „Права на пациентите”, като създаде своя Здравно-информационен център. Оттогава действа Национален телефон за консултации на гражданите („Горещ телефон”): 0800 14 800.

 

От създаването до началото на 2014 г. достъпът до тази услуга от аналогови телефони (в цялата страна) е на цената на 1 импулс, а от цифрови - разговорът е безплатен. От месец юли 2014 г. телефонът може да се избира от стационарни телефони, телефонни номера към всички мобилни оператори, както и от чужбина. Разговорите са безплатни за потребителите и те могат да задават въпросите си на него от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути, след което връзката автоматично прекъсва. В случай, че за определените 5 мин. не е предоставена необходимата информация, телефонът може да се избере отново и да се продължи разговора със същия експерт от отдела.

 

Информационният център е изграден от три звена - Национален телефон за консултации на гражданите - 0800 14 800, онлайн консултации и приемна. Достъп до услугата „ONLINE КОНСУЛТАЦИЯ“ осигурените лица могат да намерят на здравния портал на НЗОК: www.nhif.bg.

 

Звеното за информация на здравноосигурени граждани е едно от първите, създадено при старта на НЗОК през 1999 г.





Коментари

април 2024

ПВСЧПСН
     

Събития

Няма събития